onsdag 15 november 2023

Liv död vårt liv ett ögonblick vad händer sedan Thats the question

Amen 


Välkommen  ..Välkommen 
jag  vill hälsa er välkomna
i Jesus Kristus ...
Gud Fader till ära ..


Må den Helige Ande i Jesus namn 
vara i er alla dagar intill tidens ände 
i evigheternas evigheter..

Amen Amen Halleluja 







TEOFILUS sa...
Min Vision

Ytlig betraktelse

Om du är törstig
Drick av det levande vatten
jag ger säger Jesus


Djup betraktelse


Jesus Jesus
Tack för ditt blod
Tack Jesus


Jag är livets bröd
Var och en som äter av mig ska leva om han/hon än dör och var och en som lever och tror på mig ska aldrig någonsin dö ....


..Tror du detta ....


...Ja Herre ....

...jag tror du är Messias Guds Son


Var inte rädda ...Jag har besegrat döden för er



Jag är uppståndelsen och livet...såsom jag lever genom Fadern så ska den som äter mig leva genom mig



..Tog han ett bröd ..bröt det ..då kände de igen honom men då försvann han ur deras åsyn


Om ni älskar mig håller ni mina bud och jag ska be Fadern ge er en annan Hjälpare...sanningens Ande..

..världen ser Anden icke ....men ni ser Anden och känner Anden INOM er




Var inte rädda ...i världen lider ni betryck...men jag har övervunnit världen


Frid önskar jag er ..Hjälparen Anden ska påminna er om allt vad jag och min Fader sagt



Älskade barn ..jag håller min hand över er



Att känna denna trygghet är min Vision och att förmedla den till andra som är törstiga


så nu ska vi förebygga problemen





Förlåt om du har något emot någon ...då spirar kärleken inom dig ..enkel tanke


 ..Se till att inget andligt mörker får makt över er

 .Detta är Paulus sköna ord om Friheten i Kristus..

.denna livsfilosofi har jag valt leva efter..

har något likväl fått makt över dig

...Bryt ihop ..gråt och sörj en tid ...plocka sen upp bitarna av dig själv med Jesu hjälp...

Jesus döper dig i Helig Ande ..om du ber om det..










Amen

Välkommen  broder och syster  i  Kristus 

Lite sköna böner  jag ber dagligen   jag tänker

tyst dessa böner   i  mitt medvetande. .

Bön för ande kropp och själ tankar förstånd sinne känslor

Amen Amen Halleluja



Tack Fader I Herren Jesus Kristus namn Då litar jag på att din NÅD är mig nog och jag förtröstar på Herren Jesus Kristus    blods  bekydd  till ande kropp själ tankar förstånd sinne känslor egendom ekonomi  naturens  vilda krafter  vår  epost  våra datorer  våra ekonomiska  betalningar  vårt hem vår hälsa  överallt där vi går  Tack för jesus blods beskydd 24/ 7 nonstop  

Tack Fader i Jesus namn jag litar 100 % på Jesus blods beskydd   Nu  i ett ständigt Nu  för Faith is Now hebr 11:1


Tack Fader i Jesus namn jag litar 100 % på Jesus Namns  beskydd   Nu  i ett ständigt Nu  för Faith is Now hebr 11:1


Tack Fader för Herren Jesus Kristus blod s beskydd. ..

Stor är din trofasthet och var morgon är din NÅD ny 
Amen Amen Halleluja

Jesus  Kristus  Ande i mig  var den ende Guden  i..min   ande kropp själ tankar förstånd sinne känslor 
Tack  Jesus för  ditt blods beskydd ...Tack Jesus för din Frid ..Tack Jesus jag är helad  genom dina sår  ...ditt blod ..din död ...ditt uppståndelseliv  som  arbetar ..  i  min ande kropp själ tankar förstånd sinne känslor ...Var välsignad  Jesus  Kristus  

Allt  förmår  jag  i  Jesus  Kristus  ...allt  förmår  jag  i Den Helige Anden  i  Herren  Jesus Kristus  namn  Skaparguden av allt  i  Universum  som uppehåller allt  liv  i  Universum  ...som  ger mig All  Jesus  Nåd  Alltid
.som  ger mig All  Jesus  Nåd  Alltid
.som  ger mig All  Jesus  Frid  Alltid

.som  ger mig All  Jesus  Kärlek   Alltid
.som  ger mig All  Jesus  Kunskap  Alltid
.som  ger mig All  Jesus  Visdom   Alltid
.som  ger mig All  Jesus  Kunskap  skilja sanning från  lögn   Alltid
.som  ger mig All  Jesus  Kunskap skilja  gott från ont  Alltid
.som  ger mig All  Jesus  Nåd  Alltid
som  ger mig All  Jesus  Kraft  Alltid
.som  ger mig All  Jesus  Tro Alltid
.som  ger mig All  Jesus  Sanning  Alltid
.som  ger mig All  Jesus  Helande  Alltid
.som  ger mig All  Jesus  Hälsa  Alltid
.som  ger mig All  Jesus  Beskydd  Alltid
.som  ger mig All  Jesus  Blods Beskydd Alltid
.som  ger mig All  Jesus  Ord  som löser ALLA problem  och  situationer  Alltid
.som  ger mig All  Jesus  Änglabeskydd  Alltid
.som  ger mig All  Jesus Ekonomiska försörjning  Alltid
.som  ger mig All  Jesus Ekonomiskt Beskydd  Alltid
.som  ger mig All  Jesus  Alla  skapande  kreativa  uppbyggande  tankar  Alltid
.som  ger mig All  Jesus  Nåd  Alltid




Mina personliga tankar om Guds Ordet...Min reflektion....kolla allt jag skriver mot bibelordet
Det är mänskligt att fela men gudomligt att förlåta någon de fel den personen gör

Tack Jesus Kristus Gud Fader till ära i den Helige Andens kraft idag

Tack för glädjen och friden i den Helige Anden idag Amen


Förlåt om du har NÅGOT emot NÅGON

Tack Fader i Jesu namn...förnimmer du Helig Ande nu....Anden påminner dig om en kärleksöverträdelse nu....du får tankar...säg bara Förlåt Helig Ande...förlåt mig ...lyssna till Andens ingivelser i dina tankar...du är älskad...du har fått gåvan Hjälparen Den Helige Anden
i Herren Jesus Kristus namn


Faderns Ord blev kött och vi fick se en enfödd Sons härlighet och han var full av nåd och sanning .
vet du om att du kan få denne Sons Ande inom dig så du känner djup frid..
Du ber så här ...
Fader i Herren Jesus Kristus blod..förlåt mig mina synder för Jesu blods skull ..Amen Amen


Min vardagstro på Jesus Kristus..Förlåt mig Helig Ande..Fader i Jesu namn förlåt mig mina synder för Jesu blods skull..vill du bli av med ångest skam och skuldkänslor..vill du ha rent samvete..Jesus är en hejare på att rena samveten..då försvinner ångest skam och skuldkänslor med tiden..vi stöttar dig..Tänk tyst..Fader i Jesu namn..förlåt mig mina synder för Jesu blods skull..Behåll denna ljuvliga frid..genom att .. förlåt om du har något emot någon = Helig Andes kärlek i dig




Helig Andes kärlek inom en människa

= Guds kärlek inom en människa

= Jesu  Ande inom en människa =

Människor känner inom sig denna kärleks känsla ..

.Det måste upplevas...man får ljuvlig FRID när man förlåter människor  och man leder bort ilska  när man välsignar människor





..Jag checkar av mig själv genom be ut 1 kor 13 och lärt den utantill. ..

Jag vill ju vandra i denna kärlek  då bara välsigna människor ..Det är en andlig lag  som inte har anseende till person  har jag kommit underfund med

.  ..och jag har även valet att inte vandra i denna kärlek ex om jag förbannar  eller är arg på  människor  då försvinner denna ljuvliga frid  rätt snart och jag får dåligt samvete  men det går  korrigera så Jesu frid återvänder och det tänker jag beskriva nu  ..



1 kor 13

Kärleken är tålig och mild. Kärleken avundas icke, kärleken förhäver sig icke, den uppblåses icke.

 Den skickar sig icke ohöviskt, den söker icke sitt, den förtörnas icke, den hyser icke agg för en oförrätts skull.

Den gläder sig icke över orättfärdigheten, men har sin glädje i sanningen.

Den fördrager allting, den tror allting, den hoppas allting, den uthärdar allting.
Kärleken förgår aldrig



Lev i dessa ljuvliga tankar


Lev i denna kärlek



smaka på varje ord...lev dig in i känslan varje ord förmedlar och i sanning kommer dina tankar att bli förnyade

Lev ditt vardagsliv i dessa ljuvliga tankar från 1 kor 13


Detta är Guds Andes  kärlek  som kan bo i dig ...och förbli i dig även under pressande förhållanden..denna kärlek är rena hälsan för ande kropp och själ  för tankar för känslor. .


Det är en underbar kärlek som ges dig av NÅD ..denna kärlek kan du inte själv skapa. .

För det är den Anden som väckte upp Jesus från de döda som kan bo i dig o förbli i dig  ..

Det är ett helt nytt högre andligt liv som kan ta sin boning i dig ..

Den som är i Kristus den är en ny skapelse det gamla är förgånget se något nytt har kommit. .






.detta är en GÅVA du kan inte själv producera detta högre liv ..

Det ges dig som en oförtjänt GÅVA  och man kan ej lägga detta på lager man måste hela tiden vara beroende  av den Helige Anden i Herren Jesus Kristus namn .........

för Anden bor i dig   och det jag kommit på för att detta ska flöda obehindrat är just förlåtelse lagen...

 förlåt om du har något emot någon





...och jag lagt möda på att förklara hur man gör ...


fråga de flesta i din omgivning  att förlåta är ej självklart  att ge igen är mer vanligt


men då förhindras detta liv att flöda genom dig ut till din omgivning. .


.och bildas oförlåtelse vrede hat bitterhet i dig ..

.då kan sådan energi skapa sjukdom i din kropp både fysiskt och mentalt. ..


så lär dig förlåta de som gör dig illa genom stygga kommentarer på arbetet ex mobbning  eller i släkten .



..älta inte de stygga tankarna utan säg tyst jag överlämnar dessa tankar till
dig Fader i Jesus Kristus namn.

 .Ge mig kraft att förlåta den som gjort mig illa.

Jag  väljer  att förlåta personen ...Ja förlåta är ett val ...
.






Du har blivit köpt ut ur världen. ...världen kan inte förstå detta...sanningens Ande världen inte känner punkt slut

Du tillhör Jesus Kristus du har del av hans Ande  och hans Faders Ande.... Den gudomliga Visheten

Denna Vishet vill leda dig steg för steg genom livet...En underbar gåva...som Fadern vill ge till alla människor. ...men av en anledning tas denna gåva inte emot av människor. ..


Om ni söker mig av hela ert hjärta så skall ni finna mig ...Jag bor i höjden men också hos den som har en förkrossad ande. ..





FÖRLÅT OM DU HAR NÅGOT EMOT NÅGON


OM DU VERKLIGEN KAN FÖRLÅTA
och känner kärlek i dina tankar mot den som sårat dig

då har du funnit livets guld


Lär dig denna nya tankebana
för ny är den






Tack Fader i Herren Jesus Kristus namn

 nu överlämnar jag den här oförätten  i dina händer

o litar på att din NÅDS helandekraft flödar in i mig o läker svåra minnen där människor gjort mig illa

o jag känner djup vrede o förbittring  när jag tänker på denna händelse som hände mig för många år sedan..




Hjälp mig förlåta den som gjort mig illa ..


o nu Fader i Herren Jesus Kristus namn

 låt den Helige Anden i Herren Jesus Kristus namn påminna mig o överbevisa mig om jag har dold vrede o hat känslor pga vad människor gjort mig ..


visa mig Fader  utforska mina tankar  skapa i mig Fader ett rent hjärta som kan förlåta de som gör mig illa


...jag ber om det i Herren Jesus Kristus  namn





dvs att Jesu Ande lär mig förlåta ...fast jag inte gjort felet ... det är denna kärlek ... som ger sådan befrielse för sinnet ..


.. i Bibeln ser man ett mönster att förlåta .... först förlåter översteprästen folkets synder .... sedan kommer Jesus till jorden och förlåter synder

och sedan lär Jesus sina apostlar och lärjungar Fader Vår bönen så att vem som helst ska lära sig förlåta

och för det ska gå lättare att lära sig förlåta

så öva in Fader Vår..

jag ber denna morgon och kväll

och Anden påminner mig

 man kan säga att Anden gör samvetet väldigt känsligt







matteus 6:9-15


'Fader vår, som är i himmelen!

 Helgat varde ditt namn

 tillkomme ditt rike; ske din vilja, såsom i himmelen, så ock på jorden;

vårt dagliga bröd giv oss i dag;

och förlåt oss våra skulder, såsom ock vi förlåta dem oss skyldiga äro;

och inled oss icke i frestelse, utan fräls oss ifrån ondo.'

Ty om I förlåten människorna deras försyndelser,

så skall ock eder himmelske Fader förlåta eder;

men om I icke förlåten människorna,

så skall ej heller eder Fader förlåta edra försyndelser.



joh 15:7-11

7. Om I förbliven i mig, och mina ord förbliva i eder, så mån I bedja om vadhelst I viljen, och det skall vederfaras eder.

Därigenom bliver min Fader förhärligad, att i bären mycken frukt och bliven mina lärjungar.Såsom Fadern har älskat mig, så har ock jag älskat eder;förbliven i min kärlek.


 Om I hållen mina bud, så förbliven I i min kärlek, likasom jag har hållit min Faders bud och förbliver i hans kärlek.

Detta har jag talat till eder, för att min glädje skall bo i eder, och för att eder glädje skall bliva fullkomlig.







Tack Fader i Jesu namn nu överlämnar jag detta arbetsdygn i dina händer och litar på att din Nåd hjälper mig Amen Amen Halleluja




Tack Fader i Jesu namn nu överlämnar jag mina tankar detta arbetsdygn i dina händer och litar på att din Nåd hjälper mig Amen Amen Halleluja





Tack Fader i Jesu namn nu överlämnar jag min hälsa detta arbetsdygn i dina händer och litar på att din Nåd hjälper mig Amen Amen Halleluja




Tack Fader i Jesu namn för Jesu blods beskydd över mig detta arbetsdygn Amen Amen Halleluja









Var Välsignad








Tack Fader i Herren Jesus Kristus namn då litar jag på att din Nåd är mig nog  och jag förtröstar på Herren Jesus Kristus blod s beskydd


Amen Amen Halleluja



Då litar jag på att din NÅD är mig nog och jag förtröstar på Herren Jesus Kristus blod s beskydd Amen Amen Halleluja

Då överlåter jag min ande kropp själ tankar förstånd sinne känslor i dina händer och litar på att din NÅD är mig nog

Att ge mig av din FRID som övergår allt förstånd

Att ge mig av din KÄRLEK  som övergår all kunskap

Att ge mig av din VISDOM  som löser allt på ett klokt och visligt sätt

Att ge mig av din KUNSKAP som vet allt innan det sker

Då litar jag på att din NÅD är mig nog att bevara mig hos Dig till evig tid

Amen Amen Halleluja



Tack Helig Ande i Jesus namn

Så för jag inte ska bli alltför kaxig ber jag ut denna bön ofta under dagen som en påminnelse ... jag ersatt Herren med ordet Fader .
.det känns mer personligt i mina hopsnickrade böner...



Från
Jeremia 9:23
Den vise berömme sig icke av sin vishet den starke berömme sig icke av sin styrka den rike berömme sig icke av sin rikedom

Nej , den som vill berömma sig berömme sig av att han har förstånd till att känna mig att jag är Fadern , som gör nåd rätt och rättfärdighet på jorden  Ty till  sådana har jag behag säger Fadern







Varför be ut denna Jeremia 9:23 ...jo andligt högmod går före fall ..

Det vill jag förhindra ...sedan får NÅDEN beskydda mig och varna mig om jag  tänker  fel gör fel omedvetet osv osv

förklara andliga saker är ju osynligt. ..så jag kan bara jämföra olika tankebyggnader olika personer lär ut och sedan jämföra med Bibelns tankebyggmader. ...


det är svårt men det utmanar min intellektuella läggning. ..och jag tycker det är jättekul. ..

för jag läser hellre om andras erfarenheter och vad de lär ut ..

Och varnar för
dvs jag tar varning av  författarnas erfarenheter så slipper jag själv gå igenom dessa erfarenheter som oftast är verkligt obehagliga
enligt böcker jag läst de skrivit

Jag har tagit varningarna på allvar och infört stillhetsperioder med enda mål att lära mig förnimma andliga förnimmelser ingivelser

dvs lära mig höra
Den Helige Ande i Herren Jesus Kristus namn  ( DHA ) inom mig ....

det är svårt men jag anser det vara en god investering  ..

.Jag tycker till och med att det är den bästa investering jag gjort någonsin.....

det ger en sådan djup tillfredsställelse  ...som är svårt att beskriva men måste personligen upplevas


Ja dessa stillhetsperioder har hjälpt mig ofantligt mycket i att lösa problem
genom att jag får ingivelser hur lösa problemet osv osv













Så därför har jag  för mig själv infört kontinuerlig sabbat en dag per vecka ...
och sabbats dagens stillhet en hel dag i mitt eget hem där jag bara vilar ut utan tanke på prestation


som jag har infört i mitt liv.... har gjort att Jesu  Ande  har korrigerat mig och varnat mig för olika faror ...


.för i stillhetens tystnad då lättare
uppfatta  försynta ingivelser som jag vet inte är mina egna tankar utan någon annans tankar..


sedan om det är   Jesu Andes tankar är omöjligt för mig att säga ...

Men dessa ingivelser har korrigerat  mig och i backspegeln ser jag att jag blivit hjälpt ...

Väldigt svårt att förklara. ..man måste själv uppleva detta att förnimma ingivelser och pröva ingivelser mot Bibelordet


korrigerat min kurs  genom livet ....Kan man säga ....Ja principen är enkel och fungerar hyfsat och jag beskriver den i andra inlägg


så denna princip om stillhet för förnimma  Jesu  Ande  har jag blivit förälskad i  ...pga den fungerar för mig efter jag experimenterat med olika metoder för att förnimma   Jesu Ande   inom mig.


..mIn fru    kör andra metoder   än mina och de fungerar .. de också ....

och tur är att  det finns    många metoder  som  fungerar för förnimma  Jesu  Ande 

.synd bara att jag inte fick tag på denna kunskap tidigare då hade jag sluppit många problem jag själv skapade  ...

..för jag visste inte att  Jesu Ande  kunde ta sin boning inom en människa
osv osv










Om jag ska bedöma en sak då väljer jag människor som är proffs på det området och sen bedömer jag i mitt inre om det är sant eller inte ...dock får man en helikopter bild av proffsens slutsatser för det tar mycket lång tid att studera andliga sanningar  

Frälsningen i Jesus Kristus .. den viktigaste frågan för mig ..  undersöka Ordet..  Joh 10:27-30 noga för dessa ord ber jag varje dag  och tar för 100 % sanning alltså är jag frälst  


hur göra  denna sida  dödsrike nde frälsning   ja  NDE  får egen bloggsida   


https://dialog4567.blogspot.com/2023/10/fralsningen-i-jesus-kristus-den.html


Jesus jag är uppståndelsen och livet joh 11:25-27 : Frälsningen i Jesus Kristus .. den viktigaste frågan för mig .. undersöka Ordet.. Joh 10:27-30 noga




https://dialog4567.blogspot.com/2022/06/min-invartes-manniska-min-ljuskropp.html


Jesus jag är uppståndelsen och livet joh 11:25-27 : Min invärtes människa min ljuskropp...



NDE 

When He Died, An Angel Gave Him Terrible News… - YouTube




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

faith uppsamling från digital

 ddd Learning How to Follow God's Voice — Karen Wheaton | Ramp Church Manchester - YouTube Hope and Faith during the Wait - YouTube Seve...