onsdag 15 november 2023

Faith varför just Faith

 ddd


jag är vetgirig kunskapstörstande personlighet  som gillar verkligen meditera på andliga saker ..och jämföra  med Bibelns  tankebyggnader ..för mig personligen är nr Ett Bibeln  ..denna urgamla bok  från evighetens början  ..den är och för blir nr  Ett  sedan  tycker jag det är extremt  spännande läsa  insiktsfulla kommentarer   ..de jag  läst igenom  och som berört mig  mest  är Salomos Vishet   Jesus Syraks  Vishet   Henoks bok  Mormons bok  Läran och Förbunden  Den kostbara pärlan ...Book of Jubilee....Ascencion of Isiah  ...Nicodemus  Gospel of Nicodemus  = Jesus in Hell beskrivning och nu när jag är 60   då djupstuderar  jag treeningheten  gjort egen blogg  men start bloggen är teos texter 1  där lägger jag länkar  ..




Välkommen...till en blogg som handlar om musik och teologi Djup teologi är som vacker musik i mina öron ...Jag kan sitta timmar på min fritid med djup teologi. ..det är en underbar gåva jag fått ...ärligt talat vet jag inte varför ....för djup teologi är ett udda ämne ...Men kan bli otroligt levande om Den Helige Anden i Herren Jesus Kristus namn vittnar i ditt inre om osynliga andliga sanningar. ..Jag fått för intet jag ger för intet ...Det bereder mig obeskrivlig glädje att få dela dessa texter med Dig kära läsare

Daglig bön 

Paulus' brev till efesierna, 3 Kapitlet (Bibeln)

Efes 3







Jesus  Andes  personlighet i en människa ..Jesus kärleks väsen i en människa. .Jag ber ut dessa  ord  varje dag ..under dagen spontant     ...En påminnelse text  vad Jesus gjort för mig  kan man säga ...En del ord lär jag mig utantill  ...det är enklast efter ett tag har jag kommit underfund med 


Jesus  Andes personlighet   mild försynt kärlek i en människa. .


Paulus' första brev till korintierna, 13 Kapitlet (Bibeln)


1 kor 13 







först lite drömmande musik   jag formligen älskar lyssna på vacker musik  medan jag surfar och skriver blogg och blir inspirerad av musiken .. jag älskar det som är vackert i livet ..kort och gott jag är en drömmare till min personlighet  men blivit bevarad  av Jesus Kristus  trots min drömmande personlighet  ...jag söker sanningen för sanningens eget höga nöjets skull ..det tycker jag är roligt på riktigt om man hittar kunskap som är sanning då blir jag eld och lågor inombords ..nu testar jag en lätt sak ..jag läser johannes evangelium kap 14   ofta  tar ca 2 minuter läsa igenom ..skulle jag få uppleva den verklighet som bibelorden beskriver...det är tydligen inte så lätt  

joh ev kap 14


och för få ett 100 % Jesus fokus då läser jag då och då igenom hela johannes evangelium inklusive Matteus evangelium  och då brukar jag gå sakta inomhus i mitt eget hem  så får man motion samtidigt och man får verkligt förbryllande tankar angående Jesus som person  ..men avsätt ett antal timmar för den övningen 
för mig är det lättast för greppa ett ämne genom att  läsa igenom hela johannes evangelium i ett svep tar 2 timmar sedan börjar jag på Matteus kap 10 till kap 28  ...också i ett svep ..jag lägger in 10 armhävningar då och då ...teologistudier blir lätt stillasittande ...så jag uppfunnit en motionsform som fungerar praktiskt när jag studerar ..jag går sakta inomhus i mitt eget hem  medan jag läser  Nya Testamentet i pocket format ..och  med jämna mellanrum kör jag tio armhävningar  på golvet   efter läst några kapitel 



här är de bibelböcker jag går och bearbetar gjort egen blogg för dessa djupstudier 











    MUSIK som är kul och  inspirerande lyssna på    medan jag  skriver  blogg spontant  ....min lilla chroome book är fantastisk för den uppgiften  wow Asus 2500 kr på Mediamarkt  den har HDMI uttag då lätt se stor på  skärm 
























    Välkommen till en blogg som handlar om musik och teologi Djup teologi är som vacker musik i mina öron ...Jag kan sitta timmar på min fritid med djup teologi. ..det är en underbar gåva jag fått ...ärligt talat vet jag inte varför ....för djup teologi är ett udda ämne ...Men kan bli otroligt levande om Den Helige Anden i Herren Jesus Kristus namn vittnar i ditt inre om osynliga andliga sanningar. ..Jag fått för intet jag ger för intet ...Det bereder mig obeskrivlig glädje att få dela dessa texter med Dig kära läsare



    Daglig bön 

    Paulus' brev till efesierna, 3 Kapitlet (Bibeln)

    Efes 3


    14




    Jesus  Andes  personlighet i en människa ..Jesus kärleks väsen i en människa. .Jag ber ut dessa  ord  varje dag ..under dagen spontant     ...En påminnelse text  vad Jesus gjort för mig  kan man säga ...En del ord lär jag mig utantill  ...det är enklast efter ett tag har jag kommit underfund med 




    Jesus  Andes personlighet   mild försynt kärlek i en människa. .


    Paulus' första brev till korintierna, 13 Kapitlet (Bibeln)


    1 kor 13 



    Tänk hur du talar under press



    Markus 11











    Tack Fader i Herren Jesus Kristus namn........ Då litar jag på att din NÅD är mig nog och jag förtröstar på Herren Jesus Kristus blod s beskydd......... Amen Amen Halleluja.......... Då litar jag på att din NÅD är mig nog........... och jag överlämnar min ande kropp själ tankar förstånd sinne känslor i dina händer......... och litar på att din NÅD är mig nog......... att ge mig av din FRID som övergår allt förstånd.......... att ge mig av din KÄRLEK som övergår all kunskap........ att ge mig av din VISDOM som löser allt på ett klokt och visligt sätt........... att ge mig av din KUNSKAP som vet allt innan det sker........... att bevara mig hos dig till evig tid.......... Amen Amen Halleluja........... att ge mig av din FRID som övergår allt förstånd......... Hur får jag denna FRID ?.......... Filipperbrevet 4....... 4. Glädjen eder i Herren alltid. Åter vill jag säga: Glädjen eder......... 5. Låten edert saktmod bliva kunnigt för alla människor. Herren är nära!........... 6. Gören eder intet bekymmer, utan låten i allting edra önskningar......... bliva kunniga inför Gud, genom åkallan och bön, med tacksägelse.......... 7. Så skall Guds frid, som övergår allt förstånd,..... bevara edra hjärtan och edra tankar, i Kristus Jesus......... 8. För övrigt, mina bröder, vad sant är, vad värdigt, vad rätt, vad rent är, vad som är älskligt och värt att akta, ja, allt vad dygd heter, och allt som förtjänar att prisas -- tänken på allt sådant......... 9. Detta, som I haven lärt och inhämtat och haven hört av mig ........och sett hos mig, det skolen I göra; och så skall fridens Gud vara med eder.........



    Hör, Israel! Jah , vår Gud, Jah är en. Och du skall älska Jah, din Gud, av allt ditt hjärta och av all din själ och av all din kraft........... Amen Amen Halleluja....... Och du ska älska människorna som dig själv....... Amen Amen Halleluja......... Och Jesus är Kristus kommen i köttet........ Amen Amen Halleluja....... Välsignad är Jesus Kristus som kom i Jahs namn...... Amen Amen Halleluja.......... Välsignad är Jahs Ande som kom i Jesus Kristus namn........... Amen Amen Halleluja......... Välsignad är Jahs Ande som bor i mig vägleder mig och vet allt om allt.......... Kom Helig Ande i Jesus namn undervisa mig om allt jag behöver veta......... Amen Amen Halleluja.......... Tack Fader i Jesus namn...... för din Vishets o Förstånds Ande........ Råds o Starkhets Ande........ Kunskaps o Gudsfruktans Ande....... som bor i mig och vägleder mig o vet allt om allt...... Kom Helig Ande i Jesu namn och undervisa mig om sanningen......... Kom Helig Ande i Jesus namn..... Amen Amen Halleluja.....



    Välkommen till en blogg som handlar om musik och teologi Djup teologi är som vacker musik i mina öron ...Jag kan sitta timmar på min fritid med djup teologi. ..det är en underbar gåva jag fått ...ärligt talat vet jag inte varför ....för djup teologi är ett udda ämne ...Men kan bli otroligt levande om Den Helige Anden i Herren Jesus Kristus namn vittnar i ditt inre om osynliga andliga sanningar. ..Jag fått för intet jag ger för intet ...Det bereder mig obeskrivlig glädje att få dela dessa texter med Dig kära läsare



    Välkommen kolla allt jag skriver mot bibelordet Mvh Teo Först innan bibelstudier ...hur tar man emot Jesu Ande inom mig... varför ? Jesu Ande levande gör bibeltexter ... Jesu Ande ger dig törst läsa bibeltexter.... så var det i alla fall för mig ..när jag blev frälst ..Hade inte läst Bibeln innan ...utan bara konfirmation inom Svenska kyrkan ...och då hade jag ingen törst direkt .törsten kom när jag döptes i frikyrkan ... och gjorde Jesus Kristus till Herre i mitt liv




    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar

    Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

    faith uppsamling från digital

     ddd Learning How to Follow God's Voice — Karen Wheaton | Ramp Church Manchester - YouTube Hope and Faith during the Wait - YouTube Seve...