torsdag 2 november 2023

Be like a Eagle wow I love it

Be like a Eagle wow I love it ...sväva som en örn  över livets omständigheter ..thats me in a nutshell ..och Faith är grejen  ..Ordet =Jesus ...The Word became flesh ...trons  faiths  upphovsman och fullkomnare  ..är  Jesus Kristus in his Glory ..wow ..

My Faith journey..min trosresa börja vid  60  ..innan dess tog yrkeslivet all energi och tog all tankefokus ...Jesus som bibelordet i mina  tankar  fanns ej på kartan ..But I have repented ..

när förstått hur viktigt det är  för behålla segern i livets berg och dalbanor ..men denna kunskap kom till mig när 60  ...och det är amerikansk  Faith undervisning...Law  of Faith  ..som gett mig dessa underbara  insikter  i Ordet ....

Amerikansk Faith undervisning ...at the top ...Ja  verkligen  .De i USA  har verkligen greppat något som ej fanns  i mina tankar ...fast jag blev pånyttfödd för 30 år sedan  i en frikyrka ..

och jag gjort blogg ..där jag följer upp mina  you tube studier nu riktigt medvetet ..för lära mig 100 %   det  de lär ut  det de praktiserar  i sitt vardagsliv ....



ETT

https://mediaklm.blogspot.com/2023/11/spirit-of-faith-this-is-it-allt-hanger.html

Tack Jesus ...Jesus tro i en digital värld ..Believe in Jesus Christ : Spirit of Faith ..This is it ..allt hänger på denna kunskap ...utan tro omöjligt behaga Gud wow wow wow

denna blogg räcker mobil telefon  plus hörlurar plus anteckningsblock och blyertspennor  ..här inga texter  bara lyssna  så då räcker en mobiltelefon långt  ..jag lyssnar dagligen innan sova  så kan tankarna bearbeta under sömnen  thats it  avslappnat och bra  vana jag lärt mig  ..därför gjort denna blogg så lätt hitta  



TVÅ 

https://jesuskristus123.blogspot.com/2022/07/lat-din-ande-tala-till-oss-genom-jesus.html


Jesus Kristus i er härlighetens hopp: Låt din Ande tala till oss genom Jesus Kristus


denna blogg behöver laptop mycket text ...mobil fixar det ej  får ingen helikopterbild  av ämnet  





Jag har en liten chromebook och kan skriva  och lyssna samtidigt ..plus  jag har köpt in kollegieblock  och blyerts pennor ..för  anteckna  detaljer  som skrivs  in i datorn senare .....sedan köpt  några begagnade  Samsung telefoner som klarar you tube  slitaget  ...jag vill spara  datorn  ....

Mitt liv varit en resa  i uppförsbacke  ..så det är förmodligen jag nu blivit motiverad lägga tid  förstå  Jesus  undervisning i Ordet ...Jag blir i alla fall helt  salig  på denna brinnande Faith undervisning  de lever ut  genom sina  liv och genom sina vittnesbörd ..Detta har blivit min grej att greppa detta 

Min första  fråga  var  är jag frälst av tro  eller av gärningar  ...de som är insatta begriper vad jag menar  

jag kommit till slutsatsen jag frälst av tro  efter nu studerat frågan

Universums Andefurste Nr 1 måste  visa sig för jordemänniskorna  joh 14:22 ..annars ej jordemänniskor ej veta  Jesus finns och har den andliga  makten som Nr 1.......Jesus föds som människa ..visar sig sedan i Anden  joh 14:22...övriga  jordemänniskor  får ej se Jesus allt sedan korset  för 2000 år sedan ..några har under dessa 2000 år sett Jesus i Anden  joh 14:22 ...

Hade Jesus ej fötts  blivit  människa.. ingen jordemänniska då vetat Jesus finns och Jesus Nr 1 i andlig  makt  i andevärlden .....Hade NT  ej blivit  skrivet  ..jag ej heller vetat  detta  2000 år senare ..Alltså  är NT  Guds Ord  som beskriver Andefursten Nr 1 som föds  dör  uppstår ..

Jag har blivit benådad i andevärlden ..Min ande blivit  benådad förlossad från dödsrikets  boningar  genom tro på Jesus är Kristus  kommen i köttet ..och benådad friköpt  från Den Onde Andens rike  genom Jesus blod ..Jag kommer plockas upp från  dödsrikets eviga boningar ..de fördömdas eviga boning som slutar i eldsjön ..jag plockas upp till paradisets eviga boningar  

det fick i alla fall rövaren på korset  uppleva  Tänk på mig  Jesus  när Du kommer i ditt rike  ..Jesus  sa Idag du med mig i paradiset din ande med mig i paradiset lukas 23:39-43 ..det räckte  rövaren behövde ej se Jesus i Anden joh 14:22 för komma till Jesus bröllops fest  ....

och Min dotter dina synder förlåtas dig..  efesierbrevet 2:4-9  bero på Nåd  och inte gärningar..  bero på Kristi blod  ..efes 1:6  Nåden ÄR Fadern Jesus Fader benådar  syndaren Guds gåva  ..i Jesus har vi förlossningen genom Jesus blod  för våra synder efter Faderns Nåds Rikedom vi benådade i den Älskade efes 1:6  ..wow  

om jag tror  Jesus är Kristus  kommen i köttet .. blir jag benådad från evigt straff ..evig fördömelse  i dödsriket .. såsom rövaren på korset ..luk 23:39-43  ..människans ande kommer till dödsriket  men vi som har Jesus Ande inom oss joh 14  blir uttagna från dödsriket där Den Onde Anden är chef  ..Petrus skriver  vi blivit friköpta från detta meningslösa liv  i dödsriket  1 petrus 1 :18-20   

vi var döda i överträdelser och synder  efes 2  ....syndens lön ÄR döden ...den som hör  mina ord  övergår från  döden till livet  joh 5:24...den som bevarar mitt ord skall aldrig någonsin se döden  joh 8:51   och joh 3:16  ...

men då är ju frälsningen genom Jesus blod  ..benådningen genom Jesus blod  ..frälsningen.. benådningen  från ett evigt dödsrike...  där människors andar samlas  ..Nåd  ...då är detta  en Nådeshandling 100 % från Jesus ...

Fadern sände  Jesus för föra in folk in i trons lydnad =  leva  i tro utan att se  ...rom 16:25-27  ...

varför skrev jag detta  det var  you tubare som sa om ej ser Jesus som Joh 14:22  då kommer du ej in i  Jesus  bröllpsfest  ..och jag tänkte  Ja  Nej    och skrev denna text för få klarhet i mina tankar  ...

för det är nu Faith undervisningen kommer in ... tror jag 100 %  på Jesus ord  joh 10:27-30 ..

  så klarar jag mig  ...ingen rycka ur min Faders hand ...så Den Onde Anden  ..lögnens Fader  kan bara få mig att tvivla  på Jesus egna ord  ..och inte minst..  hade NT aldrig blivit skriven  då jag ej en susning om Jesus  som Nr 1 så då måste det vara tro  på Ordet ..

 tro på Jesus Andes ingivelser i  mina tankar  när jag blev frälst  för 30 år sedan  ...jag friköptes  från Den Onde Andens  rike .. Mörkrets rike..  till Jesus rike  och gjorde Jesus till Herre  rom 10:8.10 då för 30 år sedan  ...så nu lär jag mig utantill  Ordet joh 14  joh 10:27-30  jag gjort en lista  av Jesus ord  jag tänker igenom  innan  jag vaknar  och blir trygg i dessa Jesus ord  och jag gjort en blogg  om denna upptäckt om Ordet 


Förlåt om du har något emot någon = Jesus milda kärlek i dig = ljuvligt : hur göra


https://johannes-evangelium1.blogspot.com/2023/04/hur-gora.html


amen 

adress detta inlägg 

Be like a Eagle ..wow ..I Love It: Be like a Eagle wow I love it

https://pers1234.blogspot.com/2023/11/be-like-eagle-wow-i-love-it.html

amen  


 


känn Jesus närvaro i worship  wow    hörlurar på 

Hallelujah / He Is Lord - Jimmy Swaggart - FWC - YouTube

SC  Praise and Worship 

28 maj  2023 

Jimmy Swaggart  Hallelujah   ..jag gråter  så vacker sång kombination wow vilken känsla  av den gamle Jim   Halleluja for  He is Lord   Gode  Gud   vilken  land  USA  är i Jesus 

The Swaggart Family  sjunga lovprisa kan de  wow  

Hallelujah  /  He is Lord  makalös sång  ..aldrig hört tidigare 

Father in Universum  ..Thank You My God  Thank You ..You strenghten me  today  wow  


God's Word | Benny Hinn | Sunday Night Service - YouTube

Jesus Image  13 juni 2021 

3 tim 40 min 

vilken skön sång 

wow  30  min  40 min  in  in  vilken lovsång vilken skön röst personlig  41 min in Jesus Name Above All Names 

Living Word   bra på riktigt publiken wow mina tungor går igång automatiskt mitt bönespråk i tungor wow vilken tillbedjan ..nu nått målet Karen lär ut  dilligently dog going after sqirrell ..nu fokus  

musik når verkligen  hjärtan det är förunderligt  nu ska jag söka ännu mer och hitta Terry Mac Almons World Prayer Center   där är folket  fokuserad  like a dog going after a sqirrel 

I Just Want to Praise You - YouTube


Dwelling Places // Terry MacAlmon // World Prayer Center - YouTube


Even So // Terry MacAlmon // World Prayer Center - YouTube


Holy Are You Lord // Terry MacAlmon // World Prayer Center - YouTube


So Beautiful // Terry MacAlmon // World Prayer Center - YouTube


Dwelling Places // Terry MacAlmon // World Prayer Center - YouTube


Praise Him // Terry MacAlmon // World Prayer Center - YouTube


detta  är för mig a dog going after a sqirrel   


mina ändrade  bönerutiner  ...för få fokus  så som Karen Wheaton  lär ut  like a dog going after a sqirrell  en hund  som jagar en ekorre  så koncentrerad ska jag nu bli det första jag gör på morgonen  enligt Renner  

The Word of God is Jesus  vilket nötskal  nu testa  läsa Ordet  och citera  i mina tankar  Ordet 

och nynna Halleluja   i mina tankar  innan  vakna  och citera  en del av Ordet tyst  i mina tankar  det borde bli att jag blir som a dog going after a sqirrel  dilligently  seek Him först av allt  in the mornings  som Renner lär ut  


jag  tänker tyst dessa böner  innan  vakna  medan jag vaknar  

halleluja   ........halleluja  tänks tyst   

Tack  Fader  i Herren  Jesus Kristus namn   

Då litar jag på att Din Nåd  är mig nog  och jag förtröstar på Herren  Jesus  Kristus blods beskydd 

Amen  Amen  Halleluja  




Tack Fader  Gud  Allsmäktig  

Abrahams  Isaks  och Jakobs  Gud 

Du Den Ende  och Sanne  Levande  Guden 
Du barmhärtige Gud   

Israels  Gud  Den Gamle av Dagar 
Jesus  Gud  och Fader


Helig är du Fader  Gud  Allsmäktig  
HERREN  SEBAOTH  


Tack  för Ditt Heliga  ORD  Din  Visdom  Din Kraft  Din Helige Ande  

blev  kött och fick Namnet  Jesus  Kristus Immanuel  Gud  med  oss 

Tack  Jesus  Kristus  Immanuel Gud  med oss 


Tack Fader i Jesus namn  

Du välsigne  teo  och bevare teo  

Du låte Ditt ansikte lysa över teo och vare teo nådig 

Du vände ditt ansikte till teo och give  teo av Din Frid  


Amen  Amen Halleluja  



Tack  Helig Ande  för Din Frid  Tack  Helig Ande för Din Närvaro  

Helig  Ande ska komma över dig Maria  och det heliga som varder fött ska kallas Guds  Son  

Du ska bli havande  av Helig Ande  Maria  och det heliga som varder fött ska kallas Guds  Son  

Jesus  Kristus   Immanuel  Gud  med  oss 

Tack  Jesus  Kristus  Immanuel Gud  med  oss  för det Nya  Förbundet  i ditt blod  utgjutet  till syndernas  förlåtelse 


Amen  Amen  Halleluja


teo åkallade Fadern  i Jesus namn O att Du ville välsigna mig  utvidga teos område  och låta Diin Hand  och Ande vara med teo  O att Du ville avvända vad  ont är så teo sluppe känna smärta   och Fadern   lät  det ske som teo begärde  


amen  amen halleluja  


Fader Vår 

matteus 

matt 6: 9-15 



Jesus Guds  Son tog  en bit bröd  tackade Gud sin Far  välsignade brödet  bröt brödet i bitar och gav till teo  

Tag och ät  Detta är min kropp  utgiven  för världen 

Gör det till min åminnelse 


Jesus Guds Son  tog kalken  med vinet  tackade Gud sin Far  välsignade vinet  och gav till teo 

Tag och Drick  Detta är det nya förbundet  i mitt blod utgjutet till syndernas förlåtelse 

Gör det till min åminnelse 


Den som äter mitt kött och dricker mitt blod 

joh ev 6 : 56-57 


Jag  är uppståndelsen och livet  

joh ev  11:25-27 


Kolosserbrevet 

Jesus är den Osynlige  Gudens Avbild  och Förstfödd Före Allt  Skapat  (   därför ingen människa hur helig denna människa än är klarar  kravet ....joh ev  14:6   och rom 3 :26   Fadern ville bevisa sig rättfärdig   och göra den rättfärdig som tror på Jesus..därav Jesus  ord  joh 14:6   ) 


kolosserbrev 

1 :15-23 


om ni förbliver i tron  



Hör, Israel! Jah , vår Gud, Jah är en. Och du skall älska Jah, din Gud, av allt ditt hjärta och av all din själ och av all din kraft.



Halleluja betyder lovprisa Jah .den gamle av dagar Dan 7:9


Hör, Israel! Jah , vår Gud, Jah är en. Och du skall älska Jah, din Gud, av allt ditt hjärta och av all din själ och av all din kraft.


Amen Amen Halleluja

Och du ska älska människorna som dig själv

Amen Amen Halleluja


Och Jesus är Kristus kommen i köttet


Amen Amen Halleluja


Välsignad är Jesus Kristus som kom i Jahs namn

Amen Amen Halleluja

Välsignad är Jahs Ande som kom i Jesus Kristus namn

Amen Amen Halleluja

Välsignad är Jahs Ande som bor i mig vägleder mig och vet allt om allt


Kom Helig Ande i Jesus namn undervisa mig om allt jag behöver veta

Amen Amen Halleluja

Tack Fader i Jesus namn
för din Vishets o Förstånds Ande

Råds o Starkhets Ande

Kunskaps o Gudsfruktans Ande

som bor i mig och vägleder mig o vet allt om allt

Kom Helig Ande i Jesu namn och undervisa mig om sanningen

Kom Helig Ande i Jesus namn

Amen Amen Halleluja




Fördjupning 


Halleluja Amen Amen Halleluja : Kristus i mig ..



Tack  Fader  i Herren  Jesus Kristus namn   

Då litar jag på att Din Nåd  är mig nog  och jag förtröstar på Herren  Jesus  Kristus blods beskydd 

Amen  Amen  Halleluja  



Under Den Högstes beskydd 


psaltaren 91 


och  våra synder bar Jesus upp på korsets trä 



1 petrus brev  2 :24-25 

matteus ev  8 16-17 

jesaja GT  53 :4-6 

filipperbrevet 2 :8-11


Gå bort Onde 


matteus ev 16 :23 

markus ev 16:18 



Kristus i mig genom tron  och hur denna Jesus kärlek beskrivs  

efesierbrevet 

3:14- 21 

1 korinterbrev 

13 :4-7 


allt förmår  jag i Herren Jesus Kristus  som ger mig kraft  

allt förmår jag i Den Helige Anden  i Herren Jesus Kristus namn 

Skapar Guden av Allt i Universum  

som uppehåller Allt Liv i Universum 

som ger teo all Jesus Nåd  alltid  

som ger teo all Jesus kunskap alltid  

som ger teo all Jesus visdom  som löser problem alltid 

allt förmår  teo i jesus kristus  som ger mig kraft 


trons ord jag väljer jesus ord  när svårigheter  omringar mig 

markus  9:23 

Jesus fikonträdet du förbannade torkade genast  ...matteus 21:20 jmfr markus 11 

markus 11 :22-26 




Säg inte  vad ska vi äta   vad ska vi dricka  vad ska vi klä oss med  säg inte så utan säg önskningar lösningar 

matteus 6:31 

johannes ev 14 :1 

filipperbrevet 4: 4-8  och 4:19 


Tänk på allt vackert 

johannes ev 1:1-14 


trons  ord 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

faith uppsamling från digital

 ddd Learning How to Follow God's Voice — Karen Wheaton | Ramp Church Manchester - YouTube Hope and Faith during the Wait - YouTube Seve...