onsdag 15 november 2023

Faith egna slutsatser

 ddd

lite News från den andliga stridsfältet ...jag håller på lära mig  1  joh 2:12-14  ...lära mig stå emot den Onde Anden  i Herren Jesus Kristus  namn   ...och har  tagit inspiration från  you tubare ..eminenta lärare  over there.. the great land  of America  ..deras  Faith undervisning  is at the top ...på detta område ..

de hamrar med bibelord på alla möjliga problem  som dyker upp ...de är som en envis bulldog som aldrig släpper greppet  ..de ger sig helt enkelt inte  ..de ger inte upp utan hamrar på med bibelord som en kulspruta  ..och kommer nu oinbjudna tankar  till mig  ..tankar  jag inte vill ha  ..sänder jag tillbaka  bibelord som en kulspruta  ....

Ja  det  är den andliga striden i ett nötskal  1joh 2 12-14 ...ex  ett antal bibelord jag lärt mig utantill ..så innan  jag vaknar  ..så kör jag dessa bibelord tyst i mina tankar  ..typ Fader Vår ...  ps 91 min favorit nötskal   ...  efes 3.14-21-  Kristus i mig  +  kärlekens lov  1 kor  13 :4-8  som beskriver Jesus Andes kärlek  ...Herrens välsignelse  ...Jabes bön  den är kort och snärtig  ..joh 14...joh 17  ..joh 1  ...en del av dessa texter lärt mig utantill ..


plus en del personligt skrivna böner  byggda på bibelord  2 kor 12:9  min nåd är dig nog  ..lärt mig utantill  då lätt gå igenom detaljer  ...eller så läser jag innan till tyst  dessa ord ..

ja  dessa you tubare kan konsten förklara  1 joh 2 :12-14  och speciellt  övar de på Guds Ord  förblir  i era tankar  ..och har övervunnit den Onde Anden  ...

We  are the Untouchable  ....eller så har de sköna   kampsånger byggda  på bibelord   ....

min sång jag gillar nynna på  är Immanuel God is with us  Blessed Reedemer  Living Word  ..helt ljuvlig .....we are overcomers  ...we are winners  ..allt andas  seger Victory  in daily Lifes struggles ..när  lyssnar på dessa you tubare  ....

de kör mark 11 ..den är snärtig  och jag lärt mig utantill 11:22-26  ..9:23   ...och lägger  in egna ord  ...när jämför dessa texter  ord  om fikonträdet  mark 9:23 ....och GENAST förtorkades  fikonträdet  Jesus 

 ....för så står det i matt 21:19-20  ..lusläs  dessa bibelord  ...och jämför med  mark 11:23-24 ...genast  genast  ..wow  wow   wow  ..tänkte jag  ..

jag har alltså bönesvaret  genast  i den andliga världen  ..mark 11:24  ..tro er givet  NU  Faith is NOW tro är NU i ett ständigt NU  för Herren Jesus Kristus besegrade den Onde Anden på korset  för 2000 år sedan  ...eget inlägg ...jag har alltså bönesvaret  ..då slår jag över till tacksägelse 

Tack Fader i Jesus namn  ...Då litar jag på att Din Nåd är mig nog... och jag förtöstar  på Herren Jesus Kristus  blods beskydd ....Amen Amen  Hallelluja  är min bas bön för påminna att det är Nåden jag ska komma ihåg allt av Nåd  dvs  en starkare hjälper av nåd  en svagare  ..2 kor  12:9 förunderlig sanning 



Tack Fader i Jesus namn  ...Då litar jag på att Din Nåd är mig nog... och jag förtöstar  på Herren Jesus Kristus  blods beskydd ....Amen Amen  Hallelluja  Tack Fader i Jesus namn  

då litar jag 100 %  på Jesus blods  beskydd 

Tack Fader i Jesus namn då litar jag 100 % på Jesus namn beskydd 

Tack Fader i Jesus namn  

ingenting är omöjligt för dig Jesus  

allting är möjligt för dig Jesus  

så tänker jag mark 9:23  11:23 

och grunden  är låta bibelord växa inom mig själv  mark 4: 3 14 27  jag inte hur det växer men växer gör det  så jag ska bara in bibelordet i mina tankar  ..thats it  enkel genialt enkelt teknik metod you namn it ..men tog mig 30 år upptäcka  detta ..men bättre sent än aldrig  


så mark 11 är hörnstenen  i amerikansk Faith undervisning  at the top ..

likaså 1 petr 2  är hörnstenen ..

Jag blir eld  och lågor  ...nu behöver jag inte vara ett offer  om jobbiga tankar  uppstår  i mina tankar  ..gnagande oro.. rädsla.. smärta ....sjukdomstankar  .... fruktan.. oförlåtelse .. ge up känslan... otro ...tvivel ..bekymmer .

kommer dessa tankar  och de kommer  ..men de behöver inte bosätta sig i mitt sinne  utan jag förnyar ..tänker tyst  olika bibelord och ersätter  förnyar  mina tankar  med bibelord 


bekymmer då kör jag   tänker tyst  matt 6:31...säg inte  vad äta dricka klä er med ..blir då en instruktion hur tänka  och istället slå över till önskningar gör kunniga  filip 4 :6  

och tro NU mark11:23-24   och inte  inte glömma  mark 11:25   ...



och Rick Renner fick mig att inse ..

gör detta det första  du gör på morgonen  innan  du  kollar sms  epost eller  slår på datorn ..

så jag tog Renners ide  och då kör jag tänker tyst  bibelordet  innan jag vaknar och nu gör jag så och det känns väldigt bra ..allt är ju stilla runt omkring mig  ..då lätt tänka tyst olika bibelord ...




Oförlåtelse  är  proppen i det andliga livet ..a big propp a common propp bland believers ..då tänkte jag jag kör Herrens välsignelse  mot  alla människor  sagt och gjort  4 mose 6:22 

och  då gjort en enkel bönekedja för  få bort oförlåtelse tankar ..de behöver inte bosätta sig  hos mig allt för lång tid 

 och det bästa  dessa ord får  växa inom  mig och jag kör dagligen dessa ord 

upptäckt bibelorden i Fader Vår instruerar hur jag ska  tänka  ..

och den Onde..blir tänker tyst   den Onde Anden  på eng the Evil Ones  

men är väl medveten om dessa djupa sanningar luk 10:17-24  luk 11  luk 13   men dessa bibelord  är hörnstenar i amerikansk Faith under visning  tillsammans med mark 4  och matt 4   it is written 

och det är namnet jag valt på Mörkrets Furste  = den Onde Anden  i alla mina böner  

jag kör däremot namnet Jesus  enligt kol 3:17  istället för honom  och jag kör Fadern  istället för HERREN   se inlägg  

tänker  tyst  dessa böneord  

  Fader Vår  6:9-15  

Tack Fader i Jesus namn  då förlåter jag alla människor jag är arg på  i Jesus  namn  

Tack Fader  i Jesus namn 

då välsignar jag alla människor jag är arg  på i Jesus namn

Tack  Fader i Jesus namn  

Fader i Jesus namn välsigne er och bevare er  ..låte sitt ansikte lysa på er och var er nådig  ..vände sitt ansikte  till er  och give av sin frid  i Faderns Sonens  och denHelige Andens namn 

Amen Hallelluja  

Fader Vår  ..


så upprepar  jag  tills  ilska försvinner i mina  tankar  


så denna kör jag innan jag vaknar lätt komma ihåg  och jag börjar dagen på rätt frekvens  och Jesus milda förlåtande kärlek strömmar genom mina tankar   det första jag gör på morgonen innan jag vaknar  kanske tar 5-10 min i halvsovande tillstånd  men den dagliga vanan speedar upp mig  så  det går fortare och fortare allt efter dagsform  ...

oförlåtelse är en propp i systemet  se inlägg 





och är jag på bra humör och känner för  välsigna  människor 


Tack Fader i Jesus namn  då förlåter jag alla människor  i Jesus  namn  

Tack Fader  i Jesus namn 

då välsignar jag alla människor i Jesus namn

Tack  Fader i Jesus namn  

Fader i Jesus namn välsigne er och bevare er  ..låte sitt ansikte lysa på er och var er nådig  ..vände sitt ansikte  till er  och give av sin frid  i Faderns Sonens  och den Helige Andens namn 

Amen Hallelluja  


och kör efes  3:14-21 


så var de problemen lösta  nu behöver ilska  inte bo så länge hos mig jag kör ilskan  på porten med dessa bibelord ...enkelt genialt enkelt 

så denna kör jag innan jag vaknar lätt komma ihåg  och jag börjar dagen på rätt frekvens  




allt förmår  jag    filip 4:13      rom 8 beskriver detta  trosliv  2 tim 4:18  

honom blir Jesus  då kol3:17  

omskrivning egna ord filip 4.13  se inlägg 

allt förmår jag  i den Helige Anden i Herren Jesus Kristus namn  ...Skapar Guden utav Allt  i Universum som uppehåller Allt Liv i Universum och ger mig mitt namn All  Jesus Nåd  Alltid  All Jesus Visdom och All Jesus Kunskap  alltid  som löser alla problem alltid   ...jag fick ju göra mina önskningar kunniga  filip 4 då bättre tänka dessa ord  än tänka på ge upp känslan inför svåra problem ...detta är Jesus mentala kung fu för mig  ...

se inlägg  




se inlägg brottslingen  tro gärningar  



så denna kör jag innan jag vaknar lätt komma ihåg  och jag börjar dagen på rätt frekvens  

oförlåtelse är en propp i systemet  se inlägg 


sedan under dagen  stannar upp en liten stund  och tänker tyst  lite fler bibelord  ...för dessa you tubare  beskriver bibelordet  är ett andligt vapen  i den andliga striden  Guds Ord   Ordet = Jesus  kämpar för mig ..jag behöver bara få in bibelord inom mig så de kan få växa mark 4  och hur vet jag inte bara Jesus sagt de växer mark 4 :27 

så bibelordet  är ett andligt vapen  i den andliga striden  ..i att förnya tankarna  ..ni har Kristus tankar  i era tankar  är nötskalet 


och då blir upp 12:11 nötskalet i all andlig strid  

och nötskalet i all andlig strid  handlar om mark 11:23-24....matt 4  it is written ..

och jag kör joh 14 som ett nötskal  ...och lärt utan till 14:12-27 ...dessa ljuvliga ord  innan vaknar  och  ps  91 nötskal  beskriver den andliga striden beskriver förtröstan  lärt utantill ..ljuvligt innan vaknar  


att köra bibelord  så medvetet  ..det visste  jag inte under alla dessa 30 år sedan frälsning i 30 års åldern ..är nu 60  ..men 2021  blev arbetslös  och fick lite tid över och oro och nervositet började komma i min annars  så trygga  och inrutade vardag  ..

och då av en slump på you tube  lyssnade till Faith undervisning lyssnade igenom vittnesbörd och blev mäkta förvånad  ..jag måste bara testa  denna ide  med bibelord ..och efter ett tag märkte jag att de flesta you tubare  kunde ett antal bibelord utantill som flytande vatten ..


jag gör samma sak ..uppenbarligen  fungerar  deras andliga tros liv och de vinner seger  över alla möjliga problem ....detta var ett nytt tänk för en  60 åring som mig  .....men jag är en open minded  pojke .nyfiken ..lära mig det som är praktiskt ...och detta är verkligen praktiskt  ...enkelt  genialt enkelt  ....

jag fattar bara  inte  varför jag inte  kunde dessa principer  under  30 år  ...men nu har jag svaret ..jag tog ut ett  sabbattsår 2022 och levde på mina besparingar  ..banklån betalda ..äktenskapet flyter och min fru gick bibelskola  för 20 år sedan  höll på 4 år  varje dag 8.30-12  ..och tre timmars restid  tur retur  

och jag sa jag vill gå bibelskola  ..nu jag vill ha  tid  fokuserad tid  tränga igenom bibelordet  ..jag vill vara säker på min min själs eviga frälsning.....för det var jag inte säker på ..så i valet  .gå till en bibelskola  och betala månadspeng  inkl  restid  ...så gjorde jag en egen bibelskola  i hemmet  ..där jag valde  you tubare  efter behag  och nyfikenhet  ... detta var en helt ny värld  som öppnade sig för mina instängda tankar ..


så jag skaffa billiga mobiltelefoner hörlurar  för you tube slitage   med wifi inomhus  i hemmet  skaffa billig laptop  för se på you tube  läsa artiklar  som kunde översättas  från eng till svensk  ..skaffade kollegieblock  o blyertspennor  för anteckna detaljer  när lyssna  ..så då kunde jag efter någon vecka gå igenom repeata  tills jag begrep  ..dock de talar engelska så det fick jag öva upp mig i  och sätta på översättning  på you tuben  


och denna Faith undervisning är så medryckande ....vem vill vara en looser ..inte jag i alla fall ..och inte heller vill jag vara ett offer  i mina omständigheter  ...utan jag vill regera konungsligt  i mina  omständigheter  ..

och domnion läran hjälpte mig förstå  att det är Jesus vilja  ..Jesus Ande bor i den troende och den troende ska med J esus Andes hjälp besegra hinder  

detta är dominion i ett nötskal och då använder man Jesus ord  som en hammare    är inte mitt ord  en hammare  jeremia  23:29  så då hade någon you tubare  fått från Jesus..  mitt ord är som en hammare på en sten.. hamra på.. ge ej upp ..så kommer stenen spricka  ..ge ej upp innan stenen spruckit ..så då hamrar jag på med bibelord som krossar stötestenar i min väg  

nästa sak Jesus lärde någon you tubare  ..  bli en  bulldog i faith  ..släpp inte taget  i omöjliga situationer... en sådan hund  s käkar är byggda så käkmuskler  låser käken och  så släpper aldrig taget ...

 ha bulldog faith  ... blir släpp inte bibelordet .. säg inte omöjligt .. för jag bor inom dig  ..säg  ingenting är omöjligt för Jesus .. allting är möjligt för Jesus  ..


och jag med gapande mun tänkte ..vad är detta   ...så jag gjorde joh 14  varje dag  och sedan utantill 

och sedan ps 91 utantill  och byggde på med fler bibelord som mark 11:22-26 alla dessa utantill

 så de går in i mitt undermedvetna   då kan jag ju plocka upp dessa övervinnade Jesus tankar  24/7   inkl  under sömnen ..det är just detta som är det genialt enkla  ...största problemet ..jag  får ta en vers  i taget .. lära sig utantill.. och det tar sin tid   för mig ...lära mig  ..men det är överkomligt  


och en annan you tubare ..då visade Jesus ett stort kakfat  ..have a cookie  som blir ta vilket bibelord du än behöver ..jag ska hedra mina ord  


och denna Faith undervisning är så medryckande ....vem vill vara en looser ..inte jag i alla fall ..och inte heller vill jag vara ett offer  i mina omständigheter  ...utan jag vill regera konungsligt  i mina  omständigheter  ..sväva  som en örn  över livets  berg och dalbana  ...

och nu har folk fått för sig  med lite gängkrig här och var  ...då är jag motiverad lära  hur jag beskyddar mig  ...så jag kan stå emot rädsla fruktan för både dit och datt ...

och då har dessa  you tubare  verkligen fått tag på ..Lammets  blod  på dörrposten  ..dödsängel gå förbi  deras hus  

härav uttrycket we are the Untouchable  och Lammets blod  är en förebild  på Jesus blods beskydd i det Nya Testamentet  upp 12:11 

se brim inlägg session 5 

Jesus blod .. de övervann i kraft av Jesus blod .. upp 12:11 är grejen ...som jag nu studerar ...fram länges och baklänges  

och nötskalet är  jag ska lita till 100 % på Jesus blods beskydd och jag ska lita på 100% på Jesus namns beskydd ..det är nötskalet  så hur gör jag det ....jag börjar med tänka bibelord om Jesus blod  

från matt 26  så då läser jag alla texter innantill om Jesus blod  och tänker tyst dessa tankar  

och en del lär jag utantill matt 4 är en nyckel vers  4:10 ..it is written  sa Jesus kör det står skrivet  och vinner så seger och denna you tubare detta extremt bra  

se hinn o natasha 

och matt 26:27-28 läsa meditera på ..djupa ord   djupa andliga sanningar  i dessa enkla ord  matt 27:52 -53  se inlägg    


joh kap  6   6 :56-57  .. joh 11:25-27..  kolos 1 :19-23   där det står honom i texter  blir Jesus  tänker jag tyst Jesus  kol 3:17  jag utövar tro i Jesus namn så då blir kolos 3:17 levande på ett enkelt sätt ..joh 1 :1-14 lärt utantill ..den är skön upphöjd vibration  om jag säger så..och harmonierar med filip 4:8  ..tänk på allt upphöjt ..


mark 14 22-24  ..ja bara läsa innan till och luk 22:19-20 är min favorit jag gör personlig Jesus tog ett bröd gav mig mitt namn  osv  lärt utantill tänks tyst innan vakna ljuvligt eller innan somna eller när som helst  

och jag gör en kedja av enkla bibelord som tänks tyst  ..det är min tro i ett nötskal  

luk 22 :19-20

joh 6:56-57

joh 11 :25-27 

kolos 1 :15-23

joh 1: 1-14  


så dessa ord lärt utantill ..ljuvliga ord tänka på för mig  ..det tar tid  lära sig utantill ..men skam den som ger sig..vill man så kan man ..osv  osv  men denna teknik med bibelord aldrig fattat på 30 år fast frälst i 30 år  är nu 60  yrkeslivet tog all energi yrkeslivets konkurrens  tar all energi långsiktigt  ..och om trött då ej kul läsa studera  Ordet jag har i alla fall aldrig fattat    jag skulle göra så  förrän 2021 .. se inlägg 

men bättre sent än aldrig  så nu lär jag mig utantill för glatta livet ..olika bibelord innan vakna och då är mina tankar inställda på rätt frekvens  innan  dagens sms  epost slå på datorn börjar uppta mina  tankar  

se Renner se Karen Wheaton 



sedan gjort en kedja  av Jesus helande  bibel  ord  också ett nötskal  och lärt utantill ..så får mitt förstånd böja sig  och mark 4:3 14 26 27 28 ..jag ska bara ta in dessa ord Jesus lär så får de växa inom av sig själva ..jag ska bara tänka dessa tankar ..så får dessa tankar växa själva är grejen ..så växer dessa ord sedan  av sig själv  inom mig  ..så då får dessa ord växa inom mig ..gjort en kedja  och lärt utantill ..då enkelt innan vakna mata på och fundera på detaljer 

1 petr 2 :24-25

matt 8:16-17 

jesaja 53:4-6 

filip 2 :8-11

matt 16:23 

mark 16 :16-18 


ja dessa ord är ett nötskal amerikansk Faith trycker på i sin undervisning och de jag lyssnar  på kan då utantill som ett rinnande vatten .och jag har testat 2022  .varje dag  och mark 4  fattar jag äntligen ..men det tog 30 år  ..men bättre sent än aldrig ...så nu spännande  vad  jag upptäcker  i Jesus trons  förlovade land  


sedan för bryta stilla sittande  och få motion då går jag på stället i hemmet och även arm och knäböj  handflatan på knä och sedan böja knän  några gånger  stetchar stillasittande muskler bra   vid behov 



så enkelt få motion medan läsa ..jag går på stället skummar igenom ett kapitel  på 2 min för få snabb

helikopter  överblick  ex jesaja  53   eller hela kolosserbrevet   eller hela efesierbrevet  så jag vet var texter står   2 min per kap ..2 mose 12  ..ps 91  joh 14  joh 17  matt 8   matt 27   joh 6   osv   hebr 2  ...

jag gör så för få helikopter bild  av texten vad vill texten säga  ex kolosserbrevet   efesierbrevet  1 johannes brev   2 min per kap  då snabbt få helikopter överblick  


så efter ett tag vet jag var olika bibelord står  ..enkel metod  ..det  gäller göra studerandet  roligt och varierande  för lära sig bibelordet  och då valt  dessa lösningar  ..annars  för mycket stilla sittande  för det tar tid  studera Guds Ord  och det tar för mig ännu längre tid  reflektera   över  Jesus ord  ..ja Jesus  ord tar  tid  de sanningar  Jesus lär ut tar tid fundera igenom   ..så då försöker jag hitta you tubare som redan  har studerat vissa bibelord  ..för mark 4  är en huvudnyckel att förstå  ..vad menas  ..så lättast läsa innantill och så får dessa ord  växa av sig själv inom mig 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

faith uppsamling från digital

 ddd Learning How to Follow God's Voice — Karen Wheaton | Ramp Church Manchester - YouTube Hope and Faith during the Wait - YouTube Seve...